Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ανεβάζει ταχύτητα για τον εκσυγχρονισμό του λειτουργικού μοντέλου και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της εταιρείας με σκοπό την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου
Το όραμα και το σχέδιό της για το αναπτυξιακό μέλλον της ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε η διοίκηση της εταιρείας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 6 Φεβρουαρίου 2020, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου.
Στην εκδήλωση που έλαβε χώρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και στην οποία συμμετείχε όλο το ανθρώπινο δυναμικό και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ο Πρόεδρος κ. Πολυχρόνιος Ακριτίδης και και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Βίνης αναφέρθηκαν εκτενώς στον κομβικό ρόλο της ΕΡΓΟΣΕ στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, καθώς και στις άμεσες ενέργειες της διοίκησης που επικεντρώνονται σε δύο άξονες. Αφενός στον εκσυγχρονισμό της εταιρικής λειτουργίας και αφετέρου στην αξιοποίηση νέων διαδικασιών σε ότι αφορά στη δημοπράτηση και διαχείριση σημαντικών έργων υποδομής.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Πολυχρόνιος Ακριτίδης σημείωσε: «Σήμερα, η κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός, ο υπουργός έχουν θέσει ως πρώτο συγκοινωνιακό κεφάλαιο της χώρας, τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Την αποστολή αυτή καλούμαστε να εκτελέσουμε εμείς στηριζόμενοι κυρίως σε εσάς, τους εργαζομένους. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών, της κοινωνίας, πρωτίστως και στη συνέχεια των εταίρων μας. Με τη συστηματική συνεργασία όλων των Διευθύνσεων μπορούμε να προωθήσουμε το έργο της ΕΡΓΟΣΕ ώστε να προσελκύσουμε και άλλες επενδύσεις για την Ελλάδα αλλά και για το εξωτερικό. Το 2020 η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει σε ακόμα πιο δυναμικούς ρυθμούς να διαχειρίζεται αποτελεσματικά και με αξιοπιστία τα έργα.».
Παίρνοντας το λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Βίνης, αναφέρθηκε στον στρατηγικό ρόλο της εταιρείας και το αναπτυξιακό πλάνο της νέας διοίκησης, τονίζοντας ότι «στρατηγικός μας στόχος είναι να απελευθερώσουμε όλες τις παραγωγικές δυνάμεις της εταιρείας, και να αξιοποιήσουμε τη συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία δυόμιση δεκαετιών, ώστε η ΕΡΓΟΣΕ να αλλάξει επίπεδο, να ανεβάσει ταχύτητα. Προκειμένου να πετύχουμε την αποστολή μας, οι ενέργειές μας επικεντρώνονται στην περαιτέρω ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας της ΕΡΓΟΣΕ. Για το σκοπό αυτό προχωράμε τη διαδικασία του εταιρικού μετασχηματισμού σε επίπεδο δομών και οργάνωσης, μέσω του εκσυγχρονισμού του λειτουργικού μοντέλου της εταιρείας. Ταυτόχρονα, προωθούμε την αξιοποίηση μοντέλων δημοπράτησης που θα επιτρέψουν να προχωρήσουμε άμεσα σε διαγωνισμούς για την υλοποίηση έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3 δις.».
Τέλος, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος δήλωσε: «Προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας αποτελεί η επάνοδος του ελληνικού σιδηροδρόμου ώστε να καταστεί βασικό μέσο μεταφοράς. Η ΕΡΓΟΣΕ καλείται να υλοποιήσει έργα υποδομής με κύριο γνώμονα την ενίσχυση της λειτουργικότητας του σιδηροδρόμου είτε μέσω της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου είτε μέσω της αναβάθμισης των υφιστάμενων σιδηροδρομικών συστημάτων σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ.».
Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ που θα αρχίσουν να τρέχουν από φέτος
Σύμφωνα με άρθρο του Νίκου Καραγιάννη (ypodomes.com) μέσα στο πρόγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνονται και σχέδια για τρία έργα τα οποία μπορούν να αναπτύξουν τους Προαστιακούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πρώτο μεγάλο μέλημα είναι να προωθηθούν τα έργα για να φτάσει ο Προαστιακός από το Κορωπί στο Λαύριο και από το Αεροδρόμιο στη Ραφήνα. Τα δύο έργα κόλλησαν τα προηγούμενα χρόνια μιας και συνδέθηκαν με την Αττική Οδό. Το κόστος τους ξεπερνά τα 300εκατ.ευρώ. Για τη Θεσσαλονίκη αναμένουμε την υλοποίηση του «city train», ή αλλιώς του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης που φιλοδοξεί μαζί με το Μετρό να συμβάλλει στο να «πρασινίσει» τις συγκοινωνίες στην πόλη.