Τις διαδικασίες για την προώθηση ενός πακέτου με έξι σιδηροδρομικά έργα που θα δημοπρατηθούν από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 3,5 δις ευρώ, «βάζει στις ράγες» το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με σχετική του απόφαση, προχωρά στην πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (με τη διαδικασία μέσω Καταλόγου Παρόχων Υπηρεσιών) για την επιλογή αναδόχου του έργου «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ».
Του συμβούλου δηλαδή που θα αναλάβει την υποστήριξη των αρμοδίων φορέων στην υλοποίηση των απαιτούμενων προπαρασκευαστικών διαδικασιών για τη δημοπράτηση επιλεγμένων σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, με την οποία αναμένεται να διασφαλιστεί η τεχνικά άρτια κατασκευή με την πλέον συμφέρουσα τεχνικο-οικονομική λύση, δεδομένης της τεχνικής πολυπλοκότητας και των αυξημένων απαιτήσεων τους, καθώς και σημαντική συντόμευση στη συνολική διάρκεια υλοποίησής τους.
Τα έργα αυτά περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική Περίοδο 2021- 2027, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και ένα από αυτά αφορά την Ραφήνα και το Πικέρμι.
Το έργο αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή, συνολικού μήκους 17χλμ περίπου. Για τη σύνδεση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμένα Ραφήνας έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:
▪ 1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής σιδηροδρομικής στάσης Παλλήνης μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το Λιμάνι της Ραφήνας.
▪ 2η Εναλλακτική: Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου). Στο έως σήμερα μελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα. Ανάλογα με την εναλλακτική χάραξη που θα επιλεγεί ως βέλτιστη (ή συνδυασμός λύσεων) θα εξυπηρετηθεί, επιπλέον των ανωτέρω, το Πικέρμι ή/και τα Σπάτα.
Οι ανωτέρω σιδηροδρομικές συνδέσεις αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και για το λόγο αυτό κατά τα προηγούμενα έτη έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και τον ΟΣΕ ΑΕ σημαντικό μέρος των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή τους. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησής τους ανέρχεται στα 3,46 δις ευρώ για το σύνολο των 6 έργων.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της αποστολής του για το στρατηγικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής της χώρας, στοχεύει στην ανάπτυξη ασφαλούς, συνεκτικού και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ποιότητας. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου και των διασυνδέσεων, εγχώριων και διεθνών μεταφορικών συνδέσεων που είναι οικονομικά δικαιολογημένες και βιώσιμες.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου ΟΣΕ και αρμόδιος φορέας για την κατασκευή και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, προτίθεται να προχωρήσει στην κατασκευή συγκεκριμένων σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία δημοπράτησης με ανταγωνιστικό διάλογο. Τα σιδηροδρομικά έργα, που έχουν επιλεγεί να δημοπρατηθούν με ανταγωνιστικό διάλογο, αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη, αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο ΟΕΜ του ΔΕΔ-Μ και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.
Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ