Πρωινό. Καθημερινή τ’ Αυγούστου. Το Superferry II φτάνει έξω από το Γαύριο στην ώρα του. Και κάνει κράτει. Το λιμάνι έχει ήδη μέσα δύο πλοία. Το Aqua Blue από Μύκονο για Ραφήνα και το Andros από Ραφήνα για Μύκονο. Το Superferry II θα περιμένει…
Στη γέφυρα του Superferry II ο καπετάν Τάσος Τρέσσος κάνει κουμάντο. Δίπλα του η δόκιμος Μαρία Στεφάνου από την Άρνη παρακολουθεί. Πηδαλιούχος και δεύτερος περιμένουν.
Πίσω ο Θεολόγος από Μύκονο. Περιμένει πίσω από το Superferry II για να μπει.
Ο καιρός καλός, Βοηθά. Υπάρχει ροή στις κινήσεις των πλοίων. Υπάρχει αρμονία στις μανούβρες των τεσσάρων καπεταναίων. Έτσι, δύο πλοία βγαίνουν και δύο μπαίνουν ταυτόχρονα όπως φαίνεται και στο βίντεο του Εν Άνδρω.
Ο καιρός καλός. Τα δύο πλοία μανουβράρουν γρήγορα. Λύνουν κάβους και αρχίζουν να βγαίνουν. Πρώτο το Aqua Blue και μετά το Andros σε απόσταση 300 μέτρων περίπου.
Με το που βγαίνει το δεύτερο το Superferry II και ο Θεολόγος ξεκινούν ταυτόχρονα για το λιμάνι. Οι δύο καπετάνιοι – βοηθούντος του καλού καιρού – κάνουν κινήσεις συγχρονισμένες και γρήγορους ελιγμούς. Η όποια καθυστέρηση εδώ δεν οδηγεί σε αδημονία κι εκνευρισμούς. Αν όμως αρχίσει και φυσάει τότε οι πλαγιοδετήσεις των πλοίων δυσκολεύουν και το λιμεναρχείο επιβάλλει – για λόγους ασφαλείας – να μπαίνουν ένα-ένα στο λιμάνι. Τότε αρχίζει το δράμα των καθυστερήσεων!…
Υπήρξαν μέρες που οι ριπές του αέρα έφταναν 8-9 μποφόρ μέσα στο λιμάνι και κάποια καράβια έκαναν ώρα να δέσουν ή μπήκαν και βγήκαν δύο φορές. Και οι διαμαρτυρίες πολλές. Το λιμάνι δύσκολο. Όμως και δρομολόγηση τεσσάρων πλοίων που φτάνουν μέσα σε 30-35 λεπτά της ώρας κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Ιδίως όταν λόγω καιρού αυξάνουν οι αναμονές. Γιατί οι δυσκολίες κάνουν τις καθυστερήσεις μεγάλες…
Με καλό καιρό οι καπεταναίοι της γραμμής – όλοι άψογοι επαγγελματίες και γνώστες – μπαίνουν και μανουβράρουν δύο – δύο. Εδώ την ώρα που ο καπετάν Τάσος Τρέσσος κάνει την μανούβρα για να δέσει στη βόρεια προβλήτα ακριβώς δίπλα έχει ξεκινήσει την μανούβρα να δέσει και ο Θεολόγος. Όμως όταν έχει καιρό όλα αλλάζουν. Είναι μεγάλο λάθος να δίνονται δρομολόγια με τόσο κοντινές αφίξεις και αναχωρήσεις. Το έχουμε γράψει πολλές φορές. Το γράφουμε άλλη μια. Γιατί τα προβλήματα πολλά στο Γαύριο. Μην φορτώνουμε κι άλλα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Επειδή αρκετοί ισχυρίζονται πως φταίνε κάποια πλοία για τις καθυστερήσεις τρεις μεταφορείς της Άνδρου (Γαλανός-Μουστάκας-Γασπαρής) δήλωσαν επώνυμα στο site μας μερικά πράγματα που δεν βλέπουμε ή δεν λαμβάνουμε υπόψη μας οι περισσότεροι. Τα πλοία μεταφέρουν επιβάτες, αυτοκίνητα και εμπορεύματα. Τα πολλά πλοία δίνουν περισσότερες δυνατότητες στους εποχούμενους επιβάτες: ότι ώρα να πάνε στο λιμάνι θα βρουν θέση όταν υπάρχουν πολλά πλοία τόνισαν. Επιπλέον, τα πολλά πλοία ξεμπλοκάρουν τα φορτηγά της Άνδρου – ιδίως τον Αύγουστο – που μπορεί να περιμένουν στην Ραφήνα – είπαν – καμιά φορά και 2-3 μέρες! Το τέταρτο πλοίο λοιπόν βοήθησε πολύ τον Αύγουστο. Δεν υπήρξε μέρα από την ημέρα που να έμεινε φορτηγό με εμπορεύματα στην Ραφήνα. Αν δεν υπήρχε – τόνισε ο Γαλανός – θα υπήρχαν δυσκολίες να έχουν κάθε μέρα αλεύρι όλοι οι φούρνοι της Άνδρου αυτόν το μήνα. Συνεπώς, κάθε πλοίο έχει τη δική του συνεισφορά στην άνοδο του νησιού χρόνο με τον χρόνο. Το πρόβλημα που τόνισαν και οι τρεις είναι οι ώρες δρομολόγησης που πρέπει να απέχουν ώστε να δίνουν τον χρόνο για ρεμέτζο και με δύσκολο καιρό.