Επιτέλους ένας άνθρωπος που μας εξηγεί με απλά λόγια το master plan του λιμανιού και τι σημαίνει αυτό για τη Ραφήνα. Μακάρι να υπήρχαν τέτοιοι άνθρωποι στην διοίκηση του δήμου, η οποία καθυστερεί επικίνδυνα να αντιδράσει και τα περιθώρια εξαντλούνται… Ακολουθεί η ανάρτηση του π. αντιδημάρχου υποδομών, Παναγιώτη Καλφαντή:
”Ραφήνα και Λιμάνι… Δύο ξένοι στην ίδια πόλη !!
Η η πρόθεση και ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ για την επέκταση του λιμένα Ραφήνας είναι εκτός κλίμακας και εκτός πραγματικότητας και θα επιφέρουν, αν ευοδωθούν, την ασφυξία και την παρακμή της παραθαλάσσιας πόλης μας.
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για τους νέους θηριώδεις λιμενοβραχίονες, τις εκτεταμένες εκσκαφές της βυθολεκάνης ,το υδατοδρόμιο και τα τεράστια κτίρια εξυπηρέτησης. Θα ασχοληθώ με την μεγάλη εικόνα.
Η τέτοιας κλίμακας επέκταση, για την φιλοξενία τριπλάσιων πλοίων και διπλάσιων ταξιδιωτών .. από 2.000.000 σε 4.000.000 τον χρόνο …….. οι αριθμοί ζαλίζουν , μπορεί να συμβεί μόνο σε «παρθένο τοπίο» και όχι στο μαλακό υπογάστριο μιας πόλης με ιστορία 100 ετών, την οποία θα μεταμορφώσει σε 2ο Πειραιά. Επίσης, μόνο στο ίδιο «παρθένο τοπίο» μπορούν να υλοποιηθούν και οι μεταφορικοί άξονες εξυπηρέτησης.
Προφανώς το Λαύριο , στο οποίο ο λιμένας είναι σε παρακείμενη θέση και δεν ενοχλεί την πόλη, δεν είναι ελκυστικό λόγω μεγαλύτερης απόστασης από το μητροπολιτικό κέντρο των Αθηνών έναντι της Ραφήνας. Ναι αλλά εκεί δεν χρειάζεται το ΤΑΙΠΕΔ να καταστρέψει την πόλη.
Όσο για το τυράκι της κεντρικής διοικησης….ΝΑΙ αλλά σας φτιάχνουμε τους μεταφορικούς άξονες δεν θα το φάμε, διότι ειδικά την Αττική οδό δεν την χρειαζόμαστε. Η κάθοδος της Αττικής οδού δεξιά του Μέγα Ρέματος Ραφήνας (Μ.Ρ.Ρ.) σε διατομή 20 και πλέον μέτρων πλάτους, μαζί με το δίκτυο των εγκάρσιων συμπληρωματικών συλλεκτηρίων οδών που απαιτούνται για την τοπική κυκλοφορία, θα διασπάσει την πόλη σε μικρά τιμάρια , θα δυσκολέψει τις μεταξύ τους μετακινήσεις και θα προκαλεί συνεχώς σημαντική περιβαλλοντική και ηχητική όχληση … βλέπε ΑΔ Σπάτων . Η εναέρια γέφυρα (flyover) στον Σκλαβενίτη θα θυμίζει σε αστική γειτονιά της πόλης τις ¨εξαιρετικής¨ ομορφιάς Τρεις Γέφυρες στον Κηφισό, η δε υπογειοποιηση από Φλέμινγκ προς το λιμάνι θα εγκαταστήσει ένα εργοτάξιο στην καρδιά της πόλης για 6-7 χρόνια τουλάχιστον. Δεν ξέρω αν έχετε εικόνα τι συμβαίνει με το μικρότερο σε διατομή τούνελ από Αρίωνος στο ΚΕΛ.. ήδη έχει συμπληρώσει τρία χρόνια κατασκευής ….
Κατά την ταπεινή μου γνώμη απαιτείται η επίγεια διάνοιξη της Φλέμινγκ σε 2+2 λωρίδες με ΛΕΑ όπως προβλέπει το ρυμοτομικό σχέδιο και ήδη έχει μελετηθεί από την Περιφέρεια Αττικής , η χωρίς σηματοδότη υπόγεια συμβολή της Φλέμινγκ με την Μαραθώνος προς Αθήνα και η επέκταση της Αττικής οδού από το Mc Arthur έως τα Τουβλάδικα με την υλοποίηση κυκλοφοριακού κόμβου που θα διανέμει την επερχόμενη κυκλοφορία προς Ραφήνα – Μαραθώνα και Πικέρμι, ώστε η εξερχομένη και εισερχομένη κίνηση του Λιμένα να μην διασχίζει και την πόλη του Πικερμίου .
Αντίθετα ο Προαστιακός είναι χρήσιμος και καλοδεχούμενος έχοντας μικρή επίγεια διατομή , υπογειοποιημένη όλη την διαδρομή του εντός του αστικού ιστού και η κατασκευή γέφυρας πάνω από το Μ.Ρ.Ρ. πριν την οδό Δημοκρατίας είναι εκτός πόλεως. Το δε τερματικό σημείο του κάτω από τον Άγιο Νικόλαο είναι σε απόσταση αναπνοής από τα πλοία που μπορεί να την διασχίσει ευκολά ο ταξιδιώτης με αποσκευές.
Με την δημιουργία δε και χώρου στάθμευσης στον προ τερματικό σταθμό του στα Τουβλάδικα θα εξυπηρετήσει και τις παρακείμενες πόλεις του Μαραθώνα και των Σπάτων αποσυμπιέζοντας έτσι την κυκλοφορία οχημάτων στην Μαραθώνος.
Είναι το ελάχιστο που μπορεί να προσφέρει η κεντρική διοίκηση στην πόλη της Ραφήνας για την περιβαλλοντική όχληση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση που υφίσταται επι δεκαετίες από την λειτουργία του Λιμένα.
Το μέλλον οδηγείται προς τα μέσα σταθερής τροχιάς και όχι τα ιδιωτικά οχήματα που μολύνουν πολλαπλάσια, απαιτούν μεγαλύτερο χώρο για την πρόσβαση τους και θηριώδεις υποδομές στάθμευσης . Και αυτά τα συγκλονιστικά που ακούσαμε από την πολεοδόμο μελετητή του ΤΠΣ στην συγκέντρωση ενημέρωσης ,που σνόμπαραν οι μελετητές του Λιμένα και το ΤΑΙΠΕΔ , για είσοδο προς τον Λιμένα και από Αριωνος-Χρυσοστομου Σμύρνης με την παράλληλη δημιουργία χωρών στάθμευσης και υποδομών shuttle bus και park and ride ανήκουν στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.
Τώρα στο δια ταύτα:
1.Καταρχην ο Δήμος Ρ-Π αλλά και όσο το δυνατόν περισσότεροι κάτοικοι ΠΡΕΠΕΙ να συμμετέχουμε στην δημόσια διαβούλευση που είναι σε εξέλιξη με έγγραφή διατύπωση γνώμης στο sec.dipa@prv.ypeka.gr. Πόσοι από εμάς το έχουν κάνει??
2.Το Δημοτικό Συμβούλιο με εμπεριστατωμένη ΤΕΧΝΙΚΗ εισήγηση της ΤΥ , και όχι με ευχολόγια και αναδρομές στο παρελθόν της αγνής προσφυγούπολης , της Αγίας Κυριακής που μετέφερε στη κατοχή πολεμιστές απο την Ραφήνα στην Αίγυπτο και των καβουριών στα βοτσαλάκια του Τσιτσάνη , να αποφασίσει ομόφωνα ΠΟΛΙΤΙΚΑ την αρνητική γνωμοδότηση προς την ΣΜΠΕ. Δεν το είδα στα θέματα του μεθαυριανού ΔΣ… Τι περιμένει η Πρόεδρος??
3.Ενημερωση σε ανώτατο επίπεδο (Υπουργός Ναυτιλίας και Διευθύνων Σύμβουλος ΤΑΙΠΕΔ) για την πλήρη και κάθετη αντίθεση του Δήμου στα εν εξελίξει σχέδια. Δήμαρχε τους συνάντησες??
4.Οργάνωση ομάδας Νομικών και Τεχνικών Συμβούλων στο υψηλότερο επίπεδο για την αναπόφευκτη προσφυγή του Δήμου στο ΣΤΕ εναντίον της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Ορών (ΑΕΠΟ του έργου ) .. όποτε αυτή συμβεί.. αλλά η ομάδα ΕΚΚΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ… διότι το έργο της είναι βαρύ. Θυμόμαστε ότι η εκτροπή του Αχελώου.. εμβληματικό έργο της δεκαετίας του ΄80 σταμάτησε με 7 προσφυγές στο ΣΤΕ της WWF , άλλων περιβαλλοντικών οργανώσεων και ομάδων κάτοικων .
5.Να συζητήσουμε με οργανωτή τον Δήμο το ενδεχόμενο ακτιβιστικής δράσης αποκλεισμού του Λιμένα ,σε μέρα και ώρα αιχμής που θα έχουμε εκ των προτέρων δημοσιοποιήσει για αποφυγή της ταλαιπωρίας των ταξιδιωτών, ώστε η αντίθεση μας να αποκτήσει Πανελλήνια Δημοσιότητα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΦΑΝΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
M.Sc. Περιβαλλοντικής Μηχανικής”