Σύμφωνα με πληροφορίες, το καινούργιο αποδεικτικό υλικό με καταθέσεις, έγγραφα και άλλα στοιχεία από τις εφόδους του ανακριτή και περιλαμβάνεται πλέον στην ογκώδη δικογραφία, αναμένεται να οδηγήσει το προσεχές διάστημα στην επαναδιατύπωση για τρίτη φορά του αιτήματος του ανακριτή για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου σε βαθμό κακουργήματος για τα αδικήματα της θανατηφόρας έκθεσης και της έκθεσης σε βαριά σωματική βλάβη.
Επιπλέον, για πρώτη φορά φαίνεται να προκύπτουν ευθύνες και για άλλα πρόσωπα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, πλην όσων ήδη κατηγορούνται για την τραγωδία με τους 102 νεκρούς.
Από την έως τώρα έρευνα φαίνεται να έχουν προκύψει τα εξής δεδομένα:
Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή, η οποία θεωρείται μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας από τις 11:00 έως τις 19:00.
Παρότι οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι διέθεταν επίγεια και εναέρια μέσα είτε δεν τα αξιοποίησαν στην επιχείρηση κατάσβεσης στο Μάτι είτε τα χρησιμοποίησαν σε άλλες περιοχές, όπου δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.
Δεν υπήρξε κινητοποίηση των διαθέσιμων δυνάμεων του ΓΕΕΘΑ
Μόνο ένα από τα δέκα διαθέσιμα ελικόπτερα Σινούκ αξιοποιήθηκε για την πυρκαγιά στο Μάτι
Δεν αξιοποιήθηκε έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης από τις 17.30 έως τις 17.45 ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.
Ουδέποτε δόθηκε εντολή στις σωστικές λέμβους της 1ης ΕΜΑΚ στην Ελευσίνα να μεταβούν στην περιοχή.
Από την αξιολόγηση των νέων στοιχείων ο ανακριτής φαίνεται να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι εάν το πρώτο σαραντάλπετο της πυρκαγιάς, από τις 16:50 έως τις 17:30, επιχειρούσαν στην περιοχή τρία εναέρια μέσα και την επόμενη μία ώρα, δηλαδή έως18:30 ακόμα τρία, ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί.
Για το λόγο αυτό, καταλογίζει μάλιστα ενδεχόμενο δόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία, όπως σημειώνει, εξέθεσαν όχι μόνο σε κίνδυνο τους κατοίκους αλλά τους άφησαν και αβοήθητους. Ο κ. Μαρνέρης δεν παραλείπει ωστόσο να επισημάνει την ανέλιξη που είχαν στην καριέρα τους συγκεκριμένα πρόσωπα.
Κρίσιμες για την εξέλιξη της έρευνας θεωρούνται οι καταθέσεις των χειριστών των εναέριων πυροσβεστικών μέσων που καταδεικνύουν μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.
Επιπλέον, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Σινούκ φέρονται να έχουν καταθέσει ότι η απογείωση από το αεροδρόμιο των Μεγάρων έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικά είχε ενημερωθεί από το ημερολόγιο πτήσεων.
Ένα ακόμα ζήτημα που έχει ανακύψει από την έρευνα του ανακριτή είναι για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη, αλλά και δόθηκε εντολή για μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, το οποίο όμως από τις 14:27 την ημέρα της πυρκαγιάς ήταν κλειστό λόγω των ισχυρών ανέμων και όχι σε κάποιο άλλο κοντινό αεροδρόμιο, όπως στο Τατόι, στην Πάχη Μεγάρων, στο ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος.