Ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται ξανά σε περίοδο άνθησης, με το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων να έχει φτάσει στα 9,38 δισ. ευρώ. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε σχετικό συνέδριο, τονίζοντας παράλληλα ότι η ανάπτυξη των κατασκευών σημαίνει προοπτικές ανάπτυξης και δημιουργία θέσεων εργασίας.
Κόμβος υποδομών
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις επενδύσεις στον σιδηρόδρομο, με το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους σχεδόν πέντε δισ. ευρώ.
Εκτίμησε ότι «ο σιδηρόδρομος έχει τη δυναμική να αποτελέσει τη σύγχρονη ατμομηχανή του νέου οικονομικού μοντέλου που επιθυμούμε για την χώρα μας» και τόνισε ότι «βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών και ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Επεσήμανε, ακόμη, ότι «για πρώτη φορά κάνουμε το αυτονόητο, που τόσα χρόνια ήταν αδιανόητο. Συνδέουμε όλα τα μεγάλα λιμάνια μας με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο».
Και εξήγησε ότι στόχος είναι «να μπορέσουν να αναπτυχθούν, επιτέλους, στη χώρα μας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες logistics. Να εισέλθουμε δυναμικά στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Να αναβαθμίσουμε τον ρόλο των λιμανιών μας. Να προσφέρουμε νέους διαδρόμους εμπορευματικών μεταφορών στην εφοδιαστική αλυσίδα, αξιοποιώντας τη γεωγραφική μας θέση. Μια ολόκληρη βιομηχανία, δηλαδή, που δεν έχει εκμεταλλευτεί ως τώρα η χώρα μας, παρά το γεγονός ότι η γεωπολιτική και γεωγραφική της θέση είναι ιδανική».
Υπογράμμισε επίσης, ότι «έτσι θέτουμε τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του ρόλου της χώρας μας και στον τομέα της ενέργειας. Γιατί με αυτά τα έργα, η Ελλάδα, αξιοποιώντας τις τρέχουσες συγκυρίες και τις νέες γεωπολιτικές και ενεργειακές ισορροπίες που δημιουργούνται, έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει και σε αυτό τον τομέα, ως ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής».
Ο κλάδος των κατασκευών ξανά σε περίοδο άνθησης και επέκτασης
Μιλώντας με αριθμούς, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι αυτήν τη στιγμή, το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων που είναι εισηγμένοι στο Χρηματιστήριο Αθηνών έχει φτάσει στα 9,38 δισ. ευρώ. Και σύμφωνα με τις προβλέψεις, βάσει των διαγωνισμών που βρίσκονται σε τελικό στάδιο, αναμένεται να φτάσει στα 15 δισ. ευρώ ως 2023.
«Μιλάμε δηλαδή για επίπεδα ρεκόρ, τόσο συνολικά για τον κλάδο, όσο και ξεχωριστά για κάθε όμιλο ή εταιρεία», σχολίασε, προσθέτοντας ότι «αυτά τα έργα, λοιπόν, αυτά τα νούμερα, πιστοποιούν ότι ο κλάδος βρίσκεται επιτέλους ξανά σε μια περίοδο άνθησης και επέκτασης».
Τόνισε επίσης, ότι αυτά τα πραγματικά δεδομένα, σημαίνουν σταθερότητα, ασφάλεια, δυνατότητα μακροχρόνιου σχεδιασμού, ότι σε μία δύσκολη περίοδο ο κατασκευαστικός κλάδος διαθέτει πλέον τη δυναμική να μεταδώσει την αναπτυξιακή του ώθηση σε ολόκληρη την οικονομία και την κοινωνία.
«Και βέβαια, τα έργα αυτά σημαίνουν χιλιάδες νέες και καλά αμειβόμενες νέες θέσεις απασχόλησης, τόσο για επιστημονικό όσο και για τεχνικό προσωπικό», πρόσθεσε.
Ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών
Ο κ. Καραμανλής τόνισε, εξάλλου, ότι «στην προσπάθεια της εθνικής ανασυγκρότησης ο τομέας των κατασκευών έχει πρωταρχικό ρόλο. Και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση σοβαρών ξένων επενδυτών».
Ανέφερε ως παράδειγμα το διεθνές ενδιαφέρον που συγκέντρωσε ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού ή πιο πρόσφατα ο αντίστοιχος της Αττικής Οδού ή και άλλες μεγάλες δημοπρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχαμε τέτοιο ενδιαφέρον από μεγάλους, παγκόσμιους παίκτες. Ποτέ ξανά δεν είχαμε τόσες συμπράξεις ισχυρών ξένων και εγχώριων κατασκευαστών. Ποτέ ξανά οι διαγωνισμοί των δημοσίων έργων δεν βρίσκονταν στο επίκεντρο του παγκόσμιου επενδυτικού χάρτη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Υπογράμμισε δε, ότι αυτές οι επενδύσεις έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα υλοποίησης και απόδοσης.
«Με άλλα λόγια, ήδη έχουμε θέσει γερές βάσεις για το μέλλον», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι τα έργα υποδομών «δεν είναι μια υπόθεση που αφορά μόνο τις κατασκευαστικές εταιρείες». Και αυτό καθώς, όπως επισήμανε, τα έργα υποδομών τονώνουν τις τοπικές οικονομίες άμεσα, αλλά και θέτουν τις προϋποθέσεις και για μακροχρόνια περιφερειακή ανάπτυξη.
Τα έργα
«Έργα που οι πολίτες τα περίμεναν επί τόσα χρόνια, γίνονται επιτέλους πραγματικότητα», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας:
• Το Βόρειο Τμήμα του Ε65
• Το ‘Ακτιο-Αμβρακία
• Την πολύπαθη Πατρών-Πύργου
• Τον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα Κρήτης
• Τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
• Την επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά
• Το Μετρό Θεσσαλονίκης
• Τη νέα Περιφερειακή επίσης της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.
• Το μεγάλο πρόγραμμα έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης και διαχείρισης υδάτινων πόρων ύψους 1,5 δισ. ευρώ
• Την επέκταση της λεωφόρου Κύμης
• Την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως
• Τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα
• Το Μπράλος- ‘Αμφισσα
• Την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
• Την περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.
«Και όλα αυτά, δεν είναι θεωρίες και εκθέσεις ιδεών. Είναι έργα απτά που ήδη υλοποιούνται ή ωριμάζουν, με σχέδιο και επιμονή», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ για να βλέπετε όλες τις ζωντανές μας εκπομπές