Διώνη, 22 Οκτωβρίου 2019
Προς: 1. Τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρ-Π
2.Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρ-Π :
Δήλωση εναντίωσης στην από 8 Οκτωβρίου 2019, απόφαση 230/2019 του ΔΣ Ρ-Π και στην εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης για την Διώνη Πικερμίου
Αγαπητέ Πρόεδρε και Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρ-Π,
Με περίπου 300 υπογραφές (και ενώ η συλλογή συνεχίζεται) κατοίκων της Κοινότητας Πικερμίου, εκφράζουμε την έντονη αντίδραση των κατοίκων αυτών για την αποφασισθείσα από το Δημοτικό Συμβούλιο (την 8η Οκτωβρίου 2019, απόφαση 230/2019) εφαρμογή μιας ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ επιστημονικά «μελέτης» της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή της Διώνης.
Η ενδεχόμενη εφαρμογή της, δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα ασφαλείας, νομιμότητας, καθημερινότητας και λειτουργικότητας του οικισμού μας, τα οποία ειδικά τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκτενέστατα παρουσιαστεί τόσο στον τοπικό τύπο όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ενδεικτικά: https://rpn.gr/dioni-pikermioy-na-giati-oi-katoikoi-a/
https://rpn.gr/topiko-symvoylio-pikermioy-18-10-oi-katoi/
https://www.youtube.com/watch?v=EQ8ayBl-eaw&t=3s
Η αναφερόμενη ως Μελέτη του Δήμου αποτελεί μία ακριβή αντιγραφή μιας Μελέτης άλλου δήμου και για άλλο σκοπό. Στερείται κάθε επιστημονικής βάσης, φανερό και στον πιο αδαή απόφοιτο Δημοτικού, χωρίς ΚΑΜΙΑ τεκμηρίωση, χωρίς ΚΑΝΕΝΑ μετρικό στοιχείο ροών, εποχικότητας, αρτηριών, κύριων και δευτερευουσών οδών, συλλεκτήριων οδών, χρήσεων, κόμβων και οτιδήποτε θα χρησιμοποιούσε πρωτοετής φοιτητής σε καθημερινή άσκηση κατά τη μελέτη του.
Ουδεμία σχέση έχει με την κατά το νόμο και την τέχνη της συγκοινωνιακής επιστήμης, ούτε και με την υπόσταση μιας έστω και «επιφανειακής» απλής μελέτης. Πάσχει λοιπόν σοβαρά σε θέματα νομιμότητας, επιστημονικής επάρκειας (από τις 30 σελίδες της, μόνο 2 είναι μη αντιγραμμένες, ενώ όλες οι υπόλοιπες είναι αυτολεξεί και κατά γράμμα παράθεση άλλης μελέτης: https://www.youtube.com/watch?v=oZMy9hHobxw&feature=youtu.be ).
Κατανοούμε ότι ενδεχομένως δεν γνωρίζατε ως Δημοτικοί Σύμβουλοι την περιοχή στην οποία αφορά η«μελέτη», ούτε την αντίθεση των κατοίκων με αυτή και κυρίως ότι αγνοούσατε τα βασικά προβλήματα της ίδιας της «μελέτης».
Όμως τώρα γνωρίζετε και θα πρέπει με υπευθυνότητα να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες απόσυρσης της υποστήριξης μιας ανύπαρκτης μελέτης που πασιφανώς πλέον έχετε και εσείς διαπιστώσει!
Δεν θα επιτρέψουμε άλλο την συνεχώς εξελισσόμενη τριτοκοσμική ανάπτυξη της παλαιάς Διώνης που σταδιακά την καθιστά ένα οικισμό παράδειγμα προς αποφυγήν!
Για όλα τα παραπάνω και έχοντας της ομόφωνη υποστήριξη του Κοινοτικού Συμβουλίου Πικερμίου (κατάτην συνεδρίασή του την 18η/10/2019), ζητάμε:
1.την με κάθε μέσον άμεση άρση της ψήφου σας ώστε να ανασταλεί η απόφαση 230/2019 του ΔημοτικούΣυμβουλίου.
2. την αμέριστη υποστήριξη του παραπάνω αιτήματος από το σώμα του ΔΣ
3. την γνωμάτευση έγκριτης μελετητικής εταιρείας, με ουσιαστική αποδεδειγμένη έμπρακτη εξειδίκευση σετομείς «Κυκλοφοριακές μελέτες, Σχεδιασμός Κόμβων, Μελέτες οδικής ασφάλειας, Μελέτες οδικής ανάπλασης»και την κατά το νόμο και την τέχνη της συγκοινωνιακής επιστήμης, ορθή επανεξέταση του όλου θέματος για όλο τον οικισμό, με στόχο την αποτελεσματική, ελεύθερη, ανεμπόδιστη και ασφαλή διασύνδεσή του με την Λεωφ.Μαραθώνος, ενσωματωμένη και προσαρμοσμένη στο φυσικό περιβάλλον,και σας καλούμε να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, άλλως σας θέτουμε προ των ευθυνώντους, καθιστώντας σας άμεσα υπευθύνους για τους όλους τους κινδύνους που εγκυμονούνται από την κατάργηση της περιφερειακής καθοδικής εξόδου / εισόδου μέσω της οδού Αιγαίου Πελάγους του Οικισμού της Διώνης και τις άλλες μονοδρομήσεις.Με την Σύμφωνη Γνώμητων 300 Κατοίκων Πικερμίου
Για την Προσωρινή Οργανωτική Επιτροπή Κίνησης Προβληματιζόμενων Κατοίκων Διώνης Πικερμίου
Κωνσταντίνος Κανελλόπουλος
Μιχάλης Τρακάκης
Σταύρος Τσογκανής
Συνημμένα: Παράρτημα Α (το εναπομείναν κείμενο της υποτιθέμενης μελέτης, μετά την αφαίρεση της κατά λέξη αντιγραφής από την κυκλοφορούσα στο Internet και που αφορά σε άλλον Δήμο!)
Page 3 |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
Προς διευκόλυνσή σας, υποβάλλεται το εξής ερώτημα:Αν από την «μελέτη» του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου που εγκρίνατε με την ψήφο σας, αφαιρεθεί το υλικό πουέχει αντιγραφεί αυτούσιο και αυτολεξεί από την Μελέτης των Συγκοινωνιολόγων του Πατήματος Χαλανδρίου, τι
ακριβώς θα μείνει ως «Κυκλοφοριακή Μελέτη Διώνης»;Τα παρακάτω …δυστυχώς!Τα οποία σαφώς και δεν μπορεί να θεωρούνται Μελέτη Μηχανικού, αλλά ενδεχομένως Μελέτη Αμήχανου.
Οι Κάτοικοι Διώνης, δεν εμπιστεύονται τις ζωές των παιδιών τους σεΑνύπαρκτες Μελέτες!Η απάντηση λοιπόν στο παραπάνω ερώτημα, σε ότι αφορά στην Κυκλοφοριακή Μελέτη Διώνης που το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε ως επιστημονικό κείμενο
είναι το ακόλουθο εναπομείναν κείμενο:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το ΔΜΕΟ/3005/ 2013 του ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ «έγκριση τεχνικών οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την γιατην εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας»[ΦΕΚ2302/Β/2013].10 (2001– 2011) Διώνης2001 μέχρι το 2011 (785,90%).
Γενικά
Στην υφιστάμενη κατάσταση δεν υπάρχει κάποια στοιχειώδης οργάνωση της κυκλοφορίας, παρά μόνο αποσπασματική αντιμετώπιση σε ορισμένα σημεία μετοποθέτηση πινακίδων «στόπ» και καθρεπτών εκκλησία και Αθλητικό Κέντρο με πολύ μεγάλη κίνηση.Δεν υπάρχουν δημόσια μέσα μεταφοράς στην περιοχή Υπάρχει μια στοιχειώδης εξυπηρέτηση μέσω μισθωμένων λεωφορείων από το πρωί μέχρι το μεσημέρι.
1.οδό Κύπρου Εκκλησία και στην αρχή της Αιγαίου Πελάγους Αθλητικό Κέντρο.
2.εκτός σχεδίου περιοχή του Πικερμίου.3.Βόρειο άκρο είναι η οδός Βεργίνας και η περιο
χή της Πεντέλης
4.Ανατολικό άκρο η περιοχή προς ένταξη του Α.Ο.Ο.Α.
5.Δυτικό όριο είναι το ρέμα Βαλανάρη.
6.Μαραθώνα.
7.6,0μ – 8,0μ., Κύπρου, τμήμα της οδού Αιγαίου Πελάγους,Πιερίας,Ναυπάκτου, Μεσολογγίου με πλάτος 10.00μ. και Πίνδου με πλάτους 12.00μ.. Στη Βόρεια Διώνη τα πλάτη είναι από 8.00μ μέχρι 12.00μ
8.όπως κοιλώματα [π.χ. οδός Κύπρου, Λασιθίου] Επίσης επισημαίνεται ότι, αν και επιβάλλεται από την πολεοδομική νομοθεσία η κατασκευή γκαράζ στις κατοικίες, το μέγιστο ποσοστό των κατοίκων δεν τα χρησιμοποιεί και προτιμά να παρκάρει στο δρόμο, με αποτέλεσμα την δυσχέρεια στην κυκλοφορία των οχημάτων.
9.To γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής, όπως και το Ρυμοτομικό Σχέδιο της Διώνης δημιουργεί μία ασφυκτική συγκέντρωση πολλαπλώνκυκλοφοριακών δραστηριοτήτων στο κατάντι τμήμα, το οποίο αποτελεί την διέξοδο των κατοίκων προς το Πικέρμι, το οποίο, δεδομένης της υφιστάμενης κατάστασης, θα πρέπει να απλοποιηθεί με την δημιουργία μονοδρόμων.
Page 4 |
ΣΗΜΑΝΣΗ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
Αύξηση σε σημαντικό βαθμό στο επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις του οδικού δικτύου, όπου παρουσιάζονται συνήθως τα περισσότερα
προβλήματα οδικής ασφάλειας και συνεπώς τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. Συγκεκριμένα, σε μία διασταύρωση δύο δρόμων διπλής κατεύθυνσης,οι δυνατές κινήσεις των οχημάτων ανέρχονται στον αριθμό των 12 ενώ εάν οι δύο δρόμοι μονοδρομηθούν, οι δυνατές κινήσεις περιορίζονται σε 4 μόνον.
ΣΗΜΕΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ
Για την Διώνη [πρώην οικισμός Α.Ο.Ο.Α.] προτείνεται:
1. Μονοδρόμηση της οδού Αιγαίου Πελάγους με κατεύθυνση Νότος-Βοράς α΄πό την οδό Λασιθίου έως την οδό Πιερίας
2. Μονοδρόμηση των οδών:a.Πιερίας με κατεύθυνση από Αιγαίου Πελάγους προς Ρούμεληςb. Ρούμελης με κατεύθυνση από Πιερίας έως Ναυπάκτουc.Μεσολογγίου με κατεύθυνση από Ρούμελης προς Κύπρουd. Κύπρου με κατεύθυνση από Μεσολογγίου έως Χανίων
3. Μονοδρομήσεις των οδών που συνδέουν τις παραπάνω κύριες κατευθύνσεις ως εξής:a.Λασιθίου με κατεύθυνση από Κύπρου προς Αιγαίου Πελάγουςb. Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας με κατεύθυνση από Αιγαίου Πελάγους έως Κύπρουc.Ψαρών με κατεύθυνση από Αιγαίου Πελάγους έως Ναυπάκτουd. Ναυπάκτου με κατεύθυνση από Αιγαίου Πελάγους έως Ρούμελης
4. Στην Νότια Διώνη προτείνεται, επειδή αποτελεί βασική πύλη εισόδου – εξόδου του Οικισμού, ο καθορισμός των οδών Πίνδου, Ηπείρου ως οδώνπροτεραιότητας έναντι των συμβαλλόντων σε αυτές οδών.
5. Σήμανση σύμφωνα με τον συνημμένο χάρτη.Προτείνεται να παραμείνουν διπλής κατεύθυνσης οι υπόλοιποι οδοί του Οικισμού.
Ειδικά για την Βόρεια Διώνη, όπου οι οδοί δεν είναι ασφαλτοστρωμένοι ακόμα, προτείνεται:
1. Η διατήρηση της διπλής κατεύθυνσης στις οδούς, δεδομένου ότι το πλάτος των οδών κυμαίνεται από 8 έως 12 μέτρα .
2. Ο καθορισμός ως οδός προτεραιότητας έναντι των συμβαλλόντων σε αυτήν οδών της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου και των οδών Αγίου Γερασίμου και Βεργίνας..
3. Σήμανση σύμφωνα με τον συνημμένο χάρτη.
ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ
Με την παρούσα μελέτη θεωρούμε ότι επιτυγχάνεται:
1. Η εξασφάλιση δύο εξόδων προς Πικέρμι [Λασιθίου και επέκταση της οδού Κύπρου]
2. Διαμόρφωση ασφαλούς εξόδου από την οδό Λασιθίου προς την Αιγαίου Πελάγους
3. Διαμόρφωση ενός κυκλοφοριακού δακτυλίου με άνοδο την Αιγαίου Πελάγους και κάθοδο την οδό Κύπρου, επέμβαση η οποία μειώνει δραστικά τις διασταυρώσεις δρόμων διπλής κυκλοφορίας με άμεση συνέπεια την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών.
4. Η μηκοτομή της Αιγαίου Πελάγους έχει απότομες διακυμάνσεις ανωφέρειας και κατωφέρειας, με αποτέλεσμα να είναι πολύ επικίνδυνη για αυτούς που την κατεβαίνουν σε σχέση μα αυτούς που την ανεβαίνουν καθώς και με τις διασταυρώσεις. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για την οδό Ρούμελης η κλίση της οποίας είναι σχετικά μεγάλη αλλά η μηκοτομή είναι ομαλή και στις οδούς Μεσολογγίου και Κύπρου, στις οποίες η κλίση είναι μικρή και η μηκοτομή ομαλή. Έτσι, με την μονοδρόμηση της Αιγαίου Πελάγους ως ανόδου και της Κύπρου ως καθόδου θεωρούμε ότι μειώνουμε τα προβλήματα αυτά αισθητά.Τέλος ο καθορισμός των οδών προτεραιότητας στην Βόρεια Διώνη , θεωρούμε ότι θέτει τους αρχικούς κανονες οδηγικής συμπεριφοράς, ενόψει της μελλοντικής ασφαλτόστρωσης των οδών.