Ο Καθηγητής Εγκληματολογίας – πρώην Υπουργός – συγγραφέας επιστημονικών συγγραμμάτων – αρθρογράφος και λογοτέχνης κ. Γιάννης Πανούσης ήταν ο καλεσμένος της εκπομπής «Ρωτώντας πας στην πόλη» της Κυριακής 13/6.
Το Rafina Pikermi News και η Βιργινία Μάρκου με την Αικατερίνη Τράση, ταξίδεψαν μέχρι το όμορφο Λουτράκι προκειμένου να τον συναντήσουν και να παρουσιάσουν ζωντανή εκπομπή, καθώς ο κ. Πανούσης έχει αποσυρθεί εκεί -στην ιδιαίτερη πατρίδα του- ασχολούμενος με την οικογενειακή επιχείρηση (σ.σ. ξενοδοχείο «Αχίλλειον» το οποίο χρονολογείται από το 1933 κι όπου είχε καταλύσει, μεταξύ άλλων, ο Ελευθέριος Βενιζέλος!).
Αξίζει να τονιστεί ότι ο πρώην Υπουργός είχε να εμφανιστεί μπροστά σε κάμερα εδώ και τρία χρόνια περίπου, καθώς έχει σταματήσει την ενασχόληση με την ενεργή πολιτική, αλλά και τις τηλεοπτικές συνεντεύξεις αναφορικά με την Εγκληματολογία, η έξαρση και αγριότητα της οποίας -το τελευταίο διάστημα- αποτέλεσε την αφορμή για τη συνάντηση αυτή.
Πολιτική, Εγκληματολογία, Πανδημία, Θρησκεία, Ποίηση και αρκετές ακόμα αναφορές, ακροθιγώς ή περισσότερο εκτενώς, στην πολύ ενδιαφέρουσα εκπομπή που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο βίντεο που ακολουθεί.
Μετά το βίντεο της συνέντευξης ακολουθούν και οι ερωτήσεις που ετέθησαν: Για όσους δεν είναι συνδεδεμένοι με το facebook στο τέλους του άρθρου μπορείτε να το δείτε από το κανάλι μας στο youtube
Αν θέλετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για τις εκπομπές και τις συνεντεύξεις μας, κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ
- Εάν ψάχναμε μία αφορμή για να σας προσεγγίσουμε, θα ήταν η αύξηση της εγκληματικότητας. Ευτυχώς, δεν αναζητούμε αφορμή, καθώς υπάρχουν άπειρες αιτίες για κουβέντα μαζί σας. Και λέμε ευτυχώς, επειδή μας ξεκαθαρίσατε από την αρχή ότι έχετε αποσυρθεί τα τελευταία χρόνια, τόσο από το κοινό έγκλημα όσο και από την «εγκληματική» ενασχόληση με την πολιτική. Μιλήστε μας για την απόφασή σας αυτή;
- «Μετά μας πήγε Αριστερά το περιβόλι και η χαρά και… χάσαμε το βήμα» θα σας εξέφραζε σε κάποιον βαθμό, αυτή η παράφραση;
- Χωρίς να έχουμε καθόλου στο μυαλό το κόμμα του Κινήματος Αλλαγής, ρωτούμε το εξής: κάποτε ένα σύνθημα μία λέξη «Αλλαγή» κατέκτησε, όχι μόνο την εξουσία, αλλά και τις καρδιές εκατομμυρίων Ελλήνων. Σήμερα, ο λαός μας θα… τσιμπούσε (να το πούμε λαϊκά) σ’ ένα τέτοιο δόλωμα; Τι ακριβώς ν’ αλλάζαμε;
- Προοδευτικοί και συντηρητικοί… τι τεράστιες ταμπέλες! Πόσο αναίσχυντη καπηλεία των όρων! Σαν να λέμε ότι μόνο οι Δεξιοί αγαπούν την πατρίδα και μόνο οι Αριστεροί νοιώθουν οίκτο για το Σύριο προσφυγόπουλο που ξεβράστηκε νεκρό…
- «Δυστυχώς, δεν έχουν ακόμα ανακαλυφθεί τ’ αντισώματα στο λαϊκισμό». Μα πόσο μεστή φράση σε πρόσφατο άρθρο σας!!!….
- Γράψατε πρόσφατα: «Η Πανδημία γκρέμισε, μάλλον οριστικά, το όνειρο της Επιστήμης να δημιουργήσει εργαστηριακά το Τέλειο Πλάσμα. Της Πολιτικής να τάζει ατιμωρητί επίγειους Παραδείσους. Της Θρησκείας να εγγυάται αναπόδεικτα την Ευτυχή Δεύτερη Παρουσία». Τι θ’ απογίνουμε χωρίς Επιστήμη – Πολιτική – Θρησκεία;
- «Μοιρόγραφτο» η τελευταία σας ποιητική και μάλιστα με το πραγματικό σας επίθετο. Η μοίρα μας καθοδηγεί ή είμαστε απόλυτα υπεύθυνοι για τον βίο μας;
- Με μία μάλλον ανακούφιση, υπογράψατε το «Μοιρόγραφτο» ως Πανούσης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δημόσια αφήγηση/εξομολόγηση χωρίς φόβο και πάθος, τόσων βιωμάτων και προκλήσεων»…
- Γιάννης Απαρθινός: Χώρος Ευθύνης, Αγρύπνια, Αμφίκυκλος χρόνος, Τηλεθάνατοι. Γιατί αυτό το επίθετο; Γιατί οι συγκεκριμένοι τίτλοι;
- Αναφορές στην ποίηση: κοινωνικές – πολιτικές – ερωτικές – φιλοσοφικές, αλλά και αυτοβιογραφικά στοιχεία. Καβαφικές οι πηγές έμπνευσης. Τι απ’ όλα αυτά γεμίζει περισσότερο την ψυχή σας;
- Έχετε πει: γράφοντας ποίηση συμβαίνει η Από – ποίηση. Δίδεται υπόσταση στην ψυχή μου κι επικοινωνώ με τον συνάνθρωπο».
- Αποστάγματα εμπειρικής σοφίας – στίχοι ποιημάτων σας
α) Μικρός Ήρωας:
«Δεν βρίσκω ούτε έναν λόγο να γίνω Ήρωας
σ’ ένα σύστημα που τιμάει τους ευλύγιστους και τους εύκαμπτους,
τους δειλούς και τους άφωνους.
Μου αρκεί να με νοιώθουν ως μικρό ήρωα
οι άνθρωποι που αγαπώ και προστατεύω».
Δουλικές συμπεριφορές και φελλοί, αναδεικνύονται κι επιπλέουν… Άλλως απειλούνται οι ηγέτες… Σας νοιάζει ωστόσο, ν’ αφήσετε το αποτύπωμά σας στη ζωή;
β) Αλυσιδωτές επαφές:
«Ο φανατικός πιο επικίνδυνος από τον αλαζόνα. Ο αλαζόνας πιο επικίνδυνος από τον τρελό. Ο τρελός πιο επικίνδυνος από τον εμπαθή. Ο εμπαθής πιο επικίνδυνος από τον αμόρφωτο. Ο αμόρφωτος πιο επικίνδυνος από τον ανόητο. Ο ανόητος πιο επικίνδυνος από τον αφελή. Ο αφελής πιο επικίνδυνος από όλους». Ποιον θεωρείτε πραγματικά αμόρφωτο; Ποια η διαφορά μεταξύ του αφελή και του ανόητου;
γ) Στο δικό σας «Αν» ποίημα με αυτόν τον τίτλο, καταλήγετε ως εξής: «Εμείς όμως θέλουμε να μας κυβερνούν
άλλοτε έμποροι πραγματευτάδες,
για να τους διώχνουμε κακήν κακώς
κι άλλοτε θεατρίνοι υποκριτές,
για να τους γιουχαϊζουμε απ’ τον εξώστη,
κάθε φορά που αλλάζουν μέσα μας οι συσχετισμοί και οι ισορροπίες αριθμών, λόγων, ονείρων, χρυσαφιού, νόμων, αγώνων και παρηγορίας».
Γνωρίζουμε τελικά, τι και ποιους ψηφίζουμε; Μετά την απομάκρυνση από την κάλπη, είμαστε στ’ αλήθεια ή το παίζουμε θύματα παραπλάνησης;
Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ