Μεγάλο θέμα έχει προκύψει από το Σάββατο το βράδυ στην Ραφήνα.Όλα ξεκίνησαν από το αποκλειστικό άρθρο του rpn.gr σχετικά με την απόφαση που πήρε το Δ.Σ του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας (με 4 αρνητικές ψήφους, 2 αποχές και μια θετική ψήφο από την εισηγήτρια της πρότασης Διευθύνουσα Σύμβουλο του Ο.Λ.Ρ Δέσποινα Γκικάκη) να μην παραχωρηθεί το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου και ο περιβάλλων χώρος του στον δήμο Ραφήνας-Πικερμίου.
Οι αντιδράσεις του απλού κόσμου ήταν μεγάλες αλλά και πολλές οι δημοσιεύσεις ξεκινώντας από τον ίδιο τον δήμαρχο Ραφήνας-Πικερμίου Ευάγγελο Μπουρνού, αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους με σκληρές εκφράσεις.
Μέχρι και έκτακτο δημοτικό συμβούλιο πραγματοποιήθηκε χτες Κυριακή σχετικά με το θέμα.
Εμείς, ως οφείλαμε , επικοινωνήσαμε την Κυριακή με τον Πρόεδρο του Ο.Λ.Ρ. Σπύρο Χρυσοφώτη,ο οποίος μας επιβεβαίωσε την σύγκλιση του Δ.Σ και δηλώσεις του οποίου δημοσιεύσαμε σε σχετικό μας άρθρο.
Επειδή όμως βλέπουμε ότι το θέμα παίρνει μεγάλες διαστάσεις πλέον,και κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα φτάσει έως την Βουλή, εξασφαλίσαμε αποκλειστική συνέντευξη σήμερα το μεσημέρι από την διοίκηση του Ο.Λ.Ρ: Δείτε τι μας είπαν
”Επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και επί διοικήσεως Ο.Λ.Ρ Κ.Αδαμοπούλου (χρισμένη από τους ΑΝΕΛ), όταν πρωτοτέθηκε το θέμα του αποχαρακτηρισμού 4 σημείων της χερσαίας ζώνης(Κόκκινο Λιμανάκι, Πάρκο Καραμανλή, Μαρίκες, Άγιος Νικόλαος, συντάχθηκε μια μελέτη τον Απρίλιο του 2018, από την εταιρεία Marnet κατ’ εντολήν της τότε Διευθύνουσας Συμβούλου.
Στην μελέτη αυτή συγκεκριμένα, ειδικοί μελετητές της εταιρείας που έκανε την μελέτη εισηγούνται να αποχαρακτηριστουν οι 3 διότι δεν αποτελούν χώρους που προορίζονται για λιμενικούς σκοπούς, όλοι πλην του Αγίου Νικολάου, συγκεκριμένα για τον λόγο ότι εκεί, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Master Plan του Λιμένα Ραφήνας, στο συγκεκριμένο τμήμα του Λιμένα, για λόγους ασφαλείας και για την αντιστήριξη του πρανούς,χρειάζεται δημιουργία μεγαλύτερου χερσαίου χώρου για την ανάπτυξη των υποδομών και δραστηριοτήτων του κεντρικού λιμένα, και για τον λόγο αυτόν προτείνεται να μην αποχαρακτηρισθεί σε α’ φάση ο Άγιος Νικόλαος και να παραμείνει τμήμα της χερσαίας ζώνης, καθώς σε αυτήν θα εκτελεστούν έργα συνδεδεμένα με τις ανάγκες,την περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών του κεντρικού λιμένα.
Εμείς όταν αναλάβαμε την διοίκηση του λιμένα πολύ αργότερα, τον Οκτώβριο του 2019, ήρθαμε σε επαφή με τον δήμαρχο, ο οποίος είναι πλήρως ενημερωμένος για το Master Plan και για όλα,και μετά από αυτό ενημερωνόταν συνεχώς από εμάς, και μας ζήτησε τον Άγιο Νικόλαο.
Δεν ξέρουμε γιατί υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη στους υπόλοιπους ότι η κ.Αδαμοπούλου τους ” έδινε” τον Άγιο Νικόλαο.Εμείς πρώτη φορά τους είπαμε ότι σας ”δίνουμε” τον Άγιο Νικόλαο, και για αυτόν τον λόγο ζητήσαμε την επικαιροποίηση της μελέτης της ΜΑRΝΕΤ.
Σχετικά με το έργο της αντιστήριξης των πρανών, από κατολισθητικά φαινόμενα, που ήταν σε εξέλιξη, η έγκριση της χρηματοδότησης δόθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και όχι από την Περιφέρεια όπως κάποιοι ψευδώς ισχυρίζονται, ούτε από τον δήμο Ραφήνας-Πικερμίου.
Όταν αναλάβαμε εμείς ως διοίκηση, έκανα συνάντηση με τον δήμαρχο και δέχτηκα να αποχαρακτηρισθεί ο Άγιος Νικόλαος, αφού πέρασε από Δ.Σ , η εισήγησή μου, και αλλάξαμε και την μελέτη.
Τα μόνα χρήματα που έδωσε ο δήμος(7.500 ευρώ) ήταν για την καινούργια μελέτη(Τον Μάιο του 2020).
Εφόσον άλλαξε η μελέτη, ήρθε στο Διοικητικό Συμβούλιο και πήραμε την απόφαση που ξέρετε.
Οι λόγοι ήταν αφενός συμβολισμού του Αγίου Νικολάου και αφετέρου ΤΕΧΝΙΚΟΙ οι οποίοι προέκυψαν και τους οποίους θα δείτε στα πρακτικά του Δ.Σ. όταν δημοσιευθούν.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι ούτε κάποιο έργο θα γίνει, ούτε θα γίνει κάποια αξιοποίηση,ούτε ΠΩΛΕΙΤΑΙ, ούτε ΠΑΡΑΧΩΡΕΙΤΑΙ, ο ναός ανήκει στους απανταχού πιστούς. Και εμείς Ορθόδοξοι Χριστιανοί είμαστε, και εμείς πιστεύουμε στον Θεό. Όλοι είμαστε ΕΝΑ. Όλοι για το καλό της Ραφήνας αγωνιζόμαστε, λιμάνι και δήμος είμαστε ένα. Και δυστυχώς λέγονται πολλά ψέμματα για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.
Νομικά ο όρος ΠΩΛΕΙΤΑΙ δεν υφίσταται, κάποιες υποπαραχωρήσεις εμπορικών δραστηριοτήτων γίνονται στα λιμάνια, όπως και της Ραφήνας, όπως π.χ η γεφυροπλάστιγγα, αλλά ο Άγιος Νικόλαος δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Τα κομμάτια αυτά -σύμφωνα με το Master Plan-είναι η μαρίνα, η ακτοπλοϊα,το αλιευτικό καταφύγιο. Η επένδυση που χρειάζεται η ακτοπλοϊα είναι τόσο μεγάλη(περίπου 80 εκατομμύρια) που νομίζουμε ότι δεν θα βρεθεί εύκολα ένας τέτοιος επενδυτής.”
Κ.Τ: Πότε θα προχωρήσει το Master Plan;
”Το Master Plan πέρασε από την Επιτροπή Σχεδιασμού Αξιοποίησης Λιμένων (ΕΣΑΛ) τον Ιούλιο του 2020, περιμένουμε την έκδοση της απόφασης, περιμένουμε να μας στείλουν τις διορθώσεις, θα κάνουμε τις διορθώσεις με τους μελετητές που έχουν αναλάβει την σύνταξή τους,και θα προχωρήσουμε σε επανακατάθεση στην Επιτροπή.
Μετά θα επανυποβάλλουμε στην ΕΣΑΛ για έγκριση, και μόλις εγκριθεί οριστικά, πρέπει να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, μετά πρέπει να συνταχθούν μελέτες για τα επιμέρους τμήματα.
Το Master Plan είναι μια στρατηγική μελέτη του λιμένα και περιλαμβάνει σχεδιασμό σε αρχικό επίπεδο.Στην συνέχεια πρέπει να γίνουν επί μέρους μελέτες για την κατασκευή της μαρίνας,για τον προσίνωμο μόλο και πρέπει να βρεθούν και οι χρηματοδοτήσεις για να αρχίσουν να υλοποιούνται όλα αυτά τα έργα.”
Και θέλουμε μάλιστα να σας υπενθυμίσουμε ότι η παρούσα διοίκηση του ΟΛΡ κάλεσε εδώ για το Master Plan, εκτός από τον δήμαρχο, όλους τους επικεφαλής των παρατάξεων.
Ρεπορτάζ Κατερίνα Τράση
Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ